Головна » Статті » Розробки уроків з інформатики 6 клас до підручника Ривкінд

Урок № 31 Організація пошуку інформаційних матеріалів в інтернеті

Цілі:

  • навчальна: сформувати вміння здійснювати пошук інформації в мережі інтернет, створювати список сайтів для швидкого доступу;
  • розвивальна: розвивати наочно-образне та алгоритмічне мислення, пам'ять; формувати вміння виділяти головне, порівнювати і аналізувати;
  • виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, навички безпечної роботи в мережі інтернет, активність, вміння самостійно здобувати знання.

Тип уроку: практичного застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: комп'ютери, підручники, інструктивні картки, картки із завданнями.

Хід уроку

І. організаційний етап

ІІ. перевірка домашнього завдання

iiІ. відтворення і коригування опорних знань

Опитування ланцюжком

— Які функції виконує браузер?

— Як дізнатись, чи містить фрагмент тексту гіперпосилання?

Як зберегти зображення, що міститься на веб-сторінці?

— Як зберегти фрагмент тексту веб-сторінки?

— Як зберегти всю веб-сторінку?

— Як вставити зображення в текстовий документ?

— Що означає поняття авторське право?

— Як використати матеріали, не порушуючи авторських прав?

IV. мотивація навчальної діяльності

— У навчальних цілях часто доводиться здійснювати пошук інформації, наприклад для підготовки реферату. Потрібна інформація може міститися на різних Інтернет-сайтах. Як правильно організувати пошук інформації в мережі Інтернет і як з величезної кількості знайденого матеріалу можна виокремити необхідний? Про це ви зможете дізнатися на цьому уроці.

v. повідомлення теми, цілей, завдань уроку

vі. осмислення змісту й послідовності способів виконання дій

Пояснення вчителя з елементами демонстрування

або самостійна робота учнів з джерелом інформації

Найпростіше знайти інформацію, якщо відома адреса потрібного ресурсу. Однак досить часто така адреса невідома. Тоді використовують спеціальні сайти — пошукові системи.

Пошукова система — це сайт, який дає змогу відшукати потрібний інформаційний ресурс у веб-просторі за темами (спорт, книги, нові фільми, музика, погода тощо) або ключовими словами. Наприклад: Google (google.ua), Nigma (nigma.ru), Мета (meta.ua) тощо.

Слід зазначити, що результатом пошуку в пошукових системах є зазвичай посилання на певний Інтернет-ресурс, за якими можна окремо переглянути потрібну інформацію.

Пошукові системи автоматично (без участі людей) систематизують і класифікують посилання на інформаційні ресурси в Інтернеті методом аналізу змісту сайтів спеціальними програмами.

Пошук за ключовими словами

Для ефективного пошуку потрібно визначити ключові слова.

Ключове слово — це слово в тексті, яке в сукупності з іншими ключовими словами складає текст.

Під терміном «ключові слова» в цьому випадку розуміють набір слів, словосполучень або фраз, які максимально відображають суть матеріалу.

У результаті дістанемо список посилань на сайти, які мають шукану інформацію. Тепер достатньо вибрати одне з них або декілька для порівняння.

Під час пошуку система розглядає корені слів, тому результати пошуку можуть містити слова у відмінках і в різному порядку. Не розглядаються введені користувачем прийменники.

Щоб знайти ресурс, який містить фразу дослівно, її треба взяти в лапки.

Щоб виключити з результатів пошуку певне слово, досить у рядку пошуку вписати його і поставити перед ним знак «-».

Правила розширеного пошуку в конкретній пошуковій системі описані в її довідковій службі.

Отже, головний принцип пошуку інформації на веб-серверах полягає у використанні тем (розділів, категорій) пошукових систем (спорт, музика, погода, фільми, освіта, політика тощо); ключових слів чи повної назви об’єкта пошуку.

Якщо ви знайшли на одній з веб-сторінок потрібні вам відомості, то пошук можна вважати завершеним. Якщо потрібний матеріал не знайдений, то можна змінити ключові слова та виконати повторний пошук.

Пошук можна виконувати з використанням різних пошукових систем.

Алгоритм організації пошуку

1. Визначити ключові слова або словосполучення, за якими буде здійснюватись пошук.

2. Відкрити у вікні браузера веб-сторінку пошукової системи.

3. Ввести ключові слова або словосполучення в поле пошуку на сторінці пошукової системи.

4. Вибрати кнопку Пошук або натиснути клавішу Enter.

5. Переглянути перелік знайдених посилань на сайти.

6. Якщо потрібних відомостей не знайдено, то слід уточнити ключові слова та виконати повторний пошук у цій чи іншій пошуковій системі.

Слід мати на увазі, що за виконання пошуку в різних пошукових системах результати можуть виявляться різними.

Аналіз матеріалів, знайдених в Інтернеті

Деякі відомості, знайдені в мережі Інтернет, можуть виявитися не актуальними та недостовірними. В Інтернеті люди висловлюють власні думки, погляди, інформацію, яка ніким не перевіряється. Тому слід критично ставитися до знайденої інформації, зокрема перевіряти дату розміщення матеріалу, наявність відомостей про автора, узгодженість отриманої інформації з вашими знаннями.

В Інтернеті є багато корисного, але є й певна небезпека. Існують певні правила, дотримання яких дасть змогу безпечно користуватись ресурсами мережі Інтернет.

Правила Інтернет-безпеки та Інтернет-етики для дітей і підлітків

1. Ніколи не надавайте особистої інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.

2. Якщо на деякій веб-сторінці ви побачите текст образливого змісту або такий, що вас бентежить, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно, зверніться до батьків або вчителів.

3. Деякі веб-сторінки можуть містити посилання на файли, програми сумнівного вмісту. Тому не варто захоплюватися «блуканням» веб-сторінками.

Для детальнішого ознайомлення з правилами безпечної роботи в Інтернеті можна скористатись матеріалами сайту On-ляндії — Безпечна веб-країна.

І. самостійне виконання завдання під контролем і за допомогою вчителя

Практичне завдання

Використовуючи вивчені прийоми пошуку, знайти в Інтернеті Правила Інтернет-безпеки та Інтернет-етики для дітей і підлітків. Зберегти правила у власну папку.

VІІІ. самостійне виконання практичного завдання

Практична робота № «Пошук інформаційних матеріалів в інтернеті за вказаною темою. Створення списку сайтів, обраних для швидкого доступу». інструктаж з БЖд

Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (Варіант 2) Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8 хвилин після початку роботи).

Завдання за підручником їх. узагальнення та систематизація знань

Вправа «мікрофон»

— Для чого використовуються пошукові системи?

— Які пошукові системи ви знаєте?

— Як здійснити пошук інформації в мережі Інтернет?

— Чи можна стверджувати, що інформація, знайдена в мережі Інтернет є достовірною та актуальною?

X. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку. Завдання за підручником

XІ. Підсумки уроку

Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.

1. Що сьогодні дізналися нового?

2. Чого навчилися?

3. Що сподобалось на уроці, а що ні?

4. Чи виникали труднощі?

XIІ. оцінювання роботи учнів

Категорія: Розробки уроків з інформатики 6 клас до підручника Ривкінд | Додав: illyaillya (29.10.2014)
Переглядів: 1633 | Теги: Тема 5. Комп'ютерні мережі | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar