Головна » Статті » Розробки уроків з української літератури 6 клас

Урок Зачарована Десна література 6 клас

Урок №

Тема: Довженко Олександр "Зачарована Десна"

Мета: показати майстерність О. Довженка у змалюванні описів вражень малого Сашка про довколишній світ, історію з левом, реальні та уявні ситуації; розвивати в учнів навички виразного читання прозового твору, творчу уяву; виховувати оптимізм, любов до батьків, рідної землі.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: портрет О. П. Довженка, текст кіноповісті «Зачарована Десна».

Проблемне питання

Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє. Чого ж я мушу зневажати все минуле? (О. Довженко)

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Особливості оповідання Спиридона Черкасенка «Маленький горбань».


ІІІ. Проблемне питання уроку.

Чому дитинство — найкраща пора людського життя? чому кожен рано чи пізно повертається у спогадах до минулого?

На це питання потрібно дати відповідь наприкінці уроку. А допоможуть нам у цьому сторінки кіноповісті «Зачарована Десна».

ІV. Оголошення теми уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо читати уривки з цього твору, аналізувати й робити висновки. А також торкнемося таких питань, як пам'ять родоводу, краса природи, реальне та уявне в житті. Цікава деталь: Олександр Петрович до кіноповісті дібрав другу назву — «Мій родовід».

Учитель. Чому здавна українська родина була дуже міцна?

V. Основний зміст роботи.

1. Короткі відомості з життя письменника.

2. Вибіркове читання. Бесіда.

Чому поява лева на березі Десни так здивувала хлопчика?

Лев виявився справжнім. Яка була реакція Сашка й батька на появу хижака?

Що таке гіпербола? Знайдіть цей художній засіб в історії з левом.

(Гіпербола — це поетичне перебільшення. «Лев тоді як стрибне та як рикне! Луна покотилася громом». Весь берег, кручі, ліс, — вся округа переповнилась трепетом «...гукає так, що листя в'яне й трави стеляться»)

Прочитайте від слів: «Де ж узявся лев на березі Десни?

Як Сашко пояснює цю жорстокість дорослих?

Чи це думки самого хлопчика, чи про «непотрібність» лева так говорили дорослі?

Прочитайте опис собаки Пірата.

Що сталося з собакою? Прочитайте епізод про повернення Пірата.

Чи пропадали у вас собака або кіт? Якщо так, чи поверталися вони додому, як висловлювали радість повернення?

Як повів себе батько, побачивши такий виявив почуттів собаки? Про яку рису характеру батька згадує Сашко?

За що родина Довженка любила Пірата?

Учитель. Отже, в кіноповісті «Зачарована Десна» переплелися ліризм і гумор, епічність і пісенність, казковість у змалюванні природи, домашніх тварин. За законами казкової поетики олюднив Довженко і собаку Пірата, і селянських коней. Одного разу Сашко підслухав розмову коней про їхню сумну долю. Один із них казав: «...він (батько) б'є недолю свою. Худі ми, коростяві, і сили в нас мало. А натура в нього старовинна, геройська, хіба йому таких треба, як ми? Учора, коли я загруз з возом у калюжі, і він трощив мене пужалном і носаками, і кричав... помітив я в його очах страждання, та таке палке, бездонно глибоченне, — куди там наше! І я подумав: і тобі болить, проклятий, бідний чоловіче».
 

3. Творча робота.

Які приємні спогади із минулого, пов’язані з сім’єю, ви пригадуєте? Давайте спробуємо назвати ці спогади і збудувати міцну стіну, яка захищатиме вас і завжди нагадуватиме, що у вас є сім’я, до рідних ви можете звернутися у будь-який важкий момент життя.


VI. Підсумок уроку.

Мотивація і виставлення оцінок.

VII. Домашнє завдання: підготувати усне повідомлення «Епізод із «Зачарованої Десни», який мені найбільше запам'ятався».

Категорія: Розробки уроків з української літератури 6 клас | Додав: illyaillya (21.04.2015)
Переглядів: 1080 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar