Головна » Статті » Розробки уроків з української мови 5 клас |
Урок № 32 Тема: Узагальню вальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальню вальних словах у реченнях з однорідними членами. Мета: навчальна: Навчити розрізняти узагальню вальні слова при однорідних членах речення; моделювати схеми речень з узагальню вальним словом при однорідних членах. розвиваюча: Розвивати творчі вміння поширювати речення узагальню вальними словами (за наявності однорідних членів і навпаки). виховна: Виховувати любов до рідного слова. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Перевірка домашнього завдання. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Аналіз-зіставлення. Порівняйте два речення з однорідними членами. Чим вони відрізняються? Подумати і сказати, чому в другому реченні перед однорідними членами ставиться двокрапка. а) У народній медицині відвар коріння джинжури вживають при хворобах легенів, малярії, хронічних бронхітах. б) У народній медицині відвар коріння джинжури вживають при різних недугах: хворобах легенів, малярії. ІV. Повідомлення теми уроку. V. Основний зміст роботи. 1. Пояснення нового матеріалу. (за допомогою схеми на дошці) 2. Творче завдання (усно) - Використовуючи малюнки, доберіть слово до поданих узагальню вальних назв: овочі, казкові персонажі. - Записати ці речення, підкреслити головні та другорядні члени речення. - Скласти схеми. (на дошці – динамічні схеми) 3. Доповнити речення однорідними членами, вставляючи потрібні розділові знаки: двокрапку і коми. 1)... повсюди лежала роса. 2) Уранці пахло нектаром польових квітів... 3) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок... 1.На листі, на квітах, на гілках. 2.Ромашки, волошки, дзвіночки. 3.Дроздів, галок, зябликів. 4. Творчий диктант. З поданими узагальнювальними словами та однорідними членами речення складіть і запишіть речення. Лісові мешканці, птахи, плодові дерева, ведмідь, синиця, орел, сливи, лосі, персики, білки, лисиці, персики. Лісові мешканці: ведмідь, лосі, білки, лисиці. Птахи: орел, ластівка, синиця. Плодові дерева: груші. Сливи, персики. 5. Робота з підручником. - Виконати тренувальні вправи _______________________. VI. Підсумок уроку. VII. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів. VIII. Домашнє завдання. Вивчити ________________, вправа ___________. Завдання 1 1)... повсюди лежала роса. 2) Уранці пахло нектаром польових квітів... 3) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок... Завдання 2 Лісові мешканці, птахи, плодові дерева, ведмідь, синиця, орел, сливи, лосі, персики, білки, лисиці, персики. Завдання 1 1)... повсюди лежала роса. 2) Уранці пахло нектаром польових квітів... 3) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок... Завдання 2 Лісові мешканці, птахи, плодові дерева, ведмідь, синиця, орел, сливи, лосі, персики, білки, лисиці, персики. Завдання 1 1)... повсюди лежала роса. 2) Уранці пахло нектаром польових квітів... 3) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок... Завдання 2 Лісові мешканці, птахи, плодові дерева, ведмідь, синиця, орел, сливи, лосі, персики, білки, лисиці, персики. Завдання 1 1)... повсюди лежала роса. 2) Уранці пахло нектаром польових квітів... 3) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок... Завдання 2 Лісові мешканці, птахи, плодові дерева, ведмідь, синиця, орел, сливи, лосі, персики, білки, лисиці, персики. Завдання 1 1)... повсюди лежала роса. 2) Уранці пахло нектаром польових квітів... 3) Почувся передсвітанковий перегук лісових пташок... Завдання 2 Лісові мешканці, птахи, плодові дерева, ведмідь, синиця, орел, сливи, лосі, персики, білки, лисиці, персики. | |
Переглядів: 1938 | |
Всього коментарів: 0 | |