Головна » Статті » Розробки уроків з української мови 5 клас |
Урок № 41 Тема. Діалог. Тире при діалозі.
Мета: створити умови для поглиблення знань про діалог і розділові знаки при діалозі; формувати вміння правильно конструювати і грамотно записувати діалог; сприяти розвитку мовотворчості учнів, логічного мислення, зв’язного мовлення; підвищувати культуру усної і писемної мови; впливати на виховання взаємної поваги, толерантного ставлення до думки співрозмовника; працелюбності.
Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку І.Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Слово вчителя. Сьогодні ми поговоримо про те, як бути приємним співрозмовником. Адже протягом дня ви спілкуєтеся з багатьма людьми. З ким? Це велике щастя – вслухатися у звучання чудових слів людської мови, спілкуватися, ділитися з людьми своїми враженнями, радістю. Хіба це не радість – ходити щедрою землею, вслухатися у поскрипування снігу, шелест листя, шепіт трав! Хіба це не щастя – любити маму, разом з друзями усміхатися сонечку і людям? І вміти про все це розказати? Але як? 2. Послухайте підслухану розмову вранці. - Доброго ранку, синочку! Ти вже встав? - Встав, встав, А тобі що? - Як тобі спалося? Що снилося? - Ну чого причепилася з самого ранку? - Та я ж нічого, мій хороший! Іди ж , синочку снідати. - Дай спокій! Я ще маю час. Не спішу. 3. Бесіда з учнями. - Вам сподобалася розмова? - А чому? - Чи є у нашому класі такі, що впізнали б себе у цій розмові? - А як ви зустрічаєте ранок? - Які слова використовуєте? - Які слова привітання знаєте? - Скільки людей бере участь у розмові? - Що таке діалог? 4. Покладання мети. Діти ставлять перед собою завдання. - Що маємо вивчити? - Чого маємо навчитися на уроці? - Які правила спілкування ви знаєте? ІІІ. Актуалізація опорних понять.
1.Бесіда: - Що таке пряма мова? - На що вказують слова автора? - Чи є при діалозі слова автора? - А що таке діалог? Монолог? Репліка? - А як назвемо розмову багатьох осіб? 2. Складання і запис схем розділових знаків при прямій мові і при діалозі. IV. Основний зміст роботи. 1.Робота з підручником . Вправа ____________ 2. Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу. Стор. ___________ 3. Складання опорної схеми.
Розмова двох осіб Хлопчик запитує дідуся: - Що у світі найкрасивіше? - Найкрасивіше – це праця людська, - каже дідусь. - А що ж найпотворніше? - Те, що пускає працю на вітер, - продовжує старенький.
V. Закріплення вивченого.
1. Робота з текстом.
- Якого Івана можна назвати героєм? - Чому? - Який подвиг він здійснив?
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
VI. Оцінювання навчальних досягнень учнів. VII. Підсумок уроку. VIII. Домашнє завдання. Вивчити __________
Вправа ___________
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали. Ось перший Іван каже: - Вийду на високу гору, сяду на камінь. - Для чого? – питає другий Іван. - Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван. - А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати. Так він і зробив. А перший Іван все чекав, коли його на подвиг покличуть.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 3076 | |
Всього коментарів: 0 | |