Головна » Статті » Розробки уроків з української мови 6 клас

Урок №32 мова 6 клас. Написання слів з пів -; напів-;

Урок № 32

Тема: Написання слів з пів -; напів-; . Правопис складноскорочених слів Мета: ознайомити учнів з написанням слів з пів-, напів-; формуватизагальнопізнавальні вміння знаходити слова з поданою орфограмою втекстах; поглибити знання учнів про основні способи словотворення; задопомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховуватиповагу до звичаїв і традицій свого народу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Бесіда

- поясніть написання складних слів.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Лінгвістична казка.

 

Прослухати лінгвістичну казку. З'ясувати тему висловлювання. Дібрати

заголовок. Зробити висновок щодо написання слів з пів-, напів-.

 

Потрапила якось половинка, яку звали Пів-, до країни Іменників і

спробувала завести з ними товариство. Але не всі слова на це погодились.

Поважні Іменники власної назви не подали руку половинці, залишили її «на

відстані». Так з'явився дефіс. Слова загальної назви на я, ю, є, ї

поставили апостроф, щоб не мала половинка над ними повної сили і в той

не мала половинка над ними повної сили і в тойже час була поруч. Подивилася на це решта Іменників і вирішила приєднатидо себе половинку. Тепер завжди на письмі іменники з пів- пишутьсяразом, через дефіс та з апострофом.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

ІV. Основний зміст роботи.

1. Завдання на логіку.

- Скориставшись прикладами написання слів з пів-, скласти опорну схему.

Півапельсина, півроку, півкімнати, піваркуша,

Пів'яблука, пів'юрти, пів'ями, пів'їдальні.

Пів-України, пів-Херсона, пів-Антарктиди, пів-Європи.

2. Виконання системи практичних завдань - Словниковий диктант * Записати слона під диктовку вчителя. Пояснити написання іменників зпів-, напів-. (Пів)апельснна, (пів)місяця, (пів)року, (пів)яблука, (пів)юріпи,(пів)ящика, (пів)України, (пів)Херсона, (пів)Європи, (пів)кілометра,

(пів)Африки, (пів)міста, (напів)сировина. (Пів)майдану, (пів)вулиці, (пів)Борисполя, (пів)вікна, (пів)ягоди, пів(Ялти), (пів)вишні, (пів)абрикоси, (пів)вареника, (пів)яблука, (пів)юрти, (пів)хлібини, (пів)Євпаторії, (пів)Азії, (пів)ялини, (пів)Яготина.

- Пояснювальне письмо 1) Пів-Європи пройдено, скільки пережито (О. Підсуха). 2) Я прочиталапів-«Кобзаря». 3) Якісь думки снують в голові, напівжурливі йнапівсвідомі (М.Рильський). 4) Півусміх викривив губи Бондаря (С.Журахович 5) Надія запнула голову великою сірою хусткою, затуливши неюпівобличчя (Я.Автомонов).

1. Могутній дуб. Він півтисячоліття стоїть на Хортиці. (Л. Забашта). 2. У березневі дні біля могили Кобзаря збирається пів-України. (Д. Петриненко). 3. Хоч ти на півпальця збрешеш, а лиха наробиш на весь вік. (Г. Квітка-Основ' яненко). 4. Відцокотів я пів-Європи чавунним цокотом коліс. (77. Перебийте). 5. На ґвалт збіглося пів-Комишанки. (Олесь Гончар). 6. Гарна веселка півнеба підперла. (В. Самійленко). 7. День такий — ні хмарки, ні півхмарки. (77. Вольвач). 8. Тут хмари бродять напівколом. (А. Камінчук).

V. Систематизація й узагальнення знань 1. Які значущі частини слова вам відомі? 2. Які способи словотвору є найбільш продуктивними при твореннісамостійних частин мови? 3 Визначити, яка з поданих у дужках основ є твірною для кожного слова:лісник (ліс, лісний), підводний (під водою, водний). 4 Назвати основні правила написання слів з nie-, напів-, полу-.

VІ. Підсумок уроку.

VІI. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів.

VIІI. Домашнє завдання.

Вивчити _________________

Вправа ______________

Категорія: Розробки уроків з української мови 6 клас | Додав: illyaillya (21.04.2015)
Переглядів: 10264 | Рейтинг: 2.8/6
Всього коментарів: 0
avatar