Головна » Статті » Розробки уроків з української мови 8 клас

Урок № 68 Ділові папери. Протокол

Мета:  ознайомити восьмикласників з основними вимогами до оформлення протоколу як документа офіційно-ділового стилю (його структурою і мовним оформленням); розвивати мовленнєво-комунікативні вміння складати протоколи відповідно до комунікативного завдання.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Ознайомлення восьмикласників з темою, метою і завданнями уроку за допомогою поезії Дмитра Білоуса

ПРОТОКОЛ

Хай думок не кожен порух, та чи єдність чи розкол, — все, що відбулось на зборах, вам розкаже протокол.

Склад президії. Присутні (кількість їх). Порядок дня.

Основні думки присутні — план, конкретні завдання.

Що зробив наш осередок (все важливе, непросте).

Слухали: про те-то й то-то,

Ухвалили: те-то й те...

Протоколи ще бувають дещо схожими на акт, документ, який складають про подію, певний факт.

Між державами угоди про кордон чи про футбол, — підписали на нараді і складали — Протокол.

(Д. Білоус)

III. Актуалізація опорних знань учнів з теми

Експрес-опитування

Пригадати особливості офіційно-ділового стилю і продовжити вислови:

1. Основна функція офіційно-ділового стилю — ... .

2. Обставини мовлення — ... .

3. Сфера вживання офіційно-ділового стилю — ... .

4. Загальні ознаки — офіційність, ....

5. Мовні ознаки, притаманні текстам офіційно-ділового стилю — ... .

IV. Розвиток неперервної пошукової пізнавальної активності школярів

Робота у мікрогрупах

► Об'єднатися в шість мікрогруп і вибрати назви документів визначеного виду: 1 мікрогрупа — документи особового складу; 2 — довідково-інформаційні; 3 — обліково-фінансові; 4 — господарсько- договірні; 5 — організаційні; 6 — розпорядчі.

Наказ, доручення, положення, вказівка, телеграма, розпорядження, характеристика, автобіографія, довідка, заява, анотація, план, протокол, статут, положення, розписка, постанова, трудова угода, акт, доручення, договір, список, правила, доповідна записка, скарга, пояснювальна записка, телефонограма, оголошення.

► Назви яких документів для вас є новими? Використовуючи додаткову літературу з сучасного діловодства, визначити, з якою метою вони створюються і за яких обставин. Яку сферу діяльності людини обслуговують?

Матеріал для вчителя. 1 — автобіографія, заява, пропозиція, скарга, характеристика; 2 — анотація, довідка, доповідна записка, пояснювальна записка, план, протокол, оголошення, телеграма, телефонограма; 3 — акт, доручення, розписка, список; 4 — договір, трудова угода; 5 — положення, правила, статут; 6 — вказівка, наказ, постанова, розпорядження.

V. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

Протокол — це документ, у якому фіксуються хід і результати роботи нарад, засідань, зборів тощо. У протоколі відображаються всі виступи з питань, що розглядаються, і рішення, прийняті в результаті обговорення.

За обсягом інформації протоколи бувають трьох видів:

1) стислі (записуються питання, які обговорюються, прізвища доповідачів і виступаючих, прийняті рішення);

2) повні (стисло записуються виступи доповідачів, інших осіб, що

беруть участь в обговоренні питання);

3) стенографічні (дослівно фіксується весь хід засідання).

Текст протоколу складається з двох частин: вступної та основної. У вступній частині вказується дата проведення зборів, зазначаються прізвища та ініціали всіх присутніх. За великої кількості присутніх (більше 10 осіб) робиться позначка цифрою. У цій частині подається порядок денний зборів з переліком питань, що розглядаються. Основний текст протоколу поділяється на розділи, які відповідають пунктам порядку денного. Кожний розділ містить такі частини: «СЛУХАЛИ», «ВИСТУПИЛИ», «УХВАЛИЛИ». Ці слова треба писати великими літерами з нового рядка. Після них ставлять двокрапку. Кожний розділ пишеться з абзацу.

Увага! Текст протоколу має бути точним, зрозумілим. Він складається з розділів, згідно з питаннями порядку денного. Розміщення розділів у тексті протоколу має відповідати послідовності відповідних питань у порядку денному.

VI. Колективна робота з текстом-зразком

► Прочитати текст протоколу й зробити висновок про зміст і оформлення цього виду документа.

ПРОТОКОЛ

засідання членів гуртка «Живе слово»

Херсонської загальноосвітньої школи I—III ступенів № 41 № 4                                                                                       від 18.04.08

Присутні: 13 членів гуртка, керівник.

Голова засідання — Нестерович О.

Секретар — Стадник І.

Порядок денний:

1. Про роботу гуртка «Живе слово» у II семестрі (доповідач Кишинівська В.).

2. Про підготовку до підсумкових заходів гуртка за звітний період (доповідач Зорін А.).

I. СЛУХАЛИ:

Старосту гуртка Клиганівську В., яка відзначила позитивну роботу членів гуртка протягом навчального року Звернула особливу увагу на активних членів колективу. Розказала про великий обсяг роботи, зроблений у II семестрі.

ВИСТУПИЛИ:

1. Олексин С., який запропонував клопотати перед адміністрацією школи про нагородження активних членів гуртка грамотами директора школа.

2. Карасевич В. внесла пропозицію випустити стінну газету, яка б висвітлила роботу гуртка «Живе слово» у поточному році.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати пропозицію щодо нагородження активних членів гуртка на Святі останнього дзвоника.

2. Доручити членам редколегії випустити стінну газету.

II. СЛУХАЛИ:

Зоріна А., який доповів про заплановані підсумкові заходи гуртка «Живе слово». Зазначив, що всі члени гуртка мають провести індивідуальну пошукову роботу та взяти активну участь щодо підготовки до зустрічей, виступів і свята.

ВИСТУПИЛИ:

Деремешко І. запропонувала залучити до роботи щодо підготовки заходів гуртка актив школи, однокласників та шкільний ансамбль.

УХВАЛИЛИ:

1. Розподілити обов'язки між членами гуртка щодо підготовки до підсумкових заходів на наступному занятті.

2. Підтримати пропозицію Деремешко І.

 

 

Text Box: (підпис)(підпис)

Голова засідання Секретар

0. Нестерович

1. Стадник

 

Навчальне редагування

Проаналізувати фрагменти протоколів. Зредагувати речення, пояснивши характер помилок.

1. Така огорожа не забезпечувала випадків крадіжок. Це було виявлено охоронцями і прийняті міри. 2. Розглядалися учні Книш та Петренко, які несвоєчасно з'являються на заняття у неохайному вигляді. 3. Силами активу був придбаний тенісний стіл. Його відремонтували і при допомозі адміністрації він працює непогано. 4. Слухали: Про виконання плану ремонта школи, так як літо на носу, а графік ремонту сорван. 5. Ухвалили: Заборонити всім курцям палити у приміщенні школи і брати приклад з Котика С., який постійно курить у відведеному місці. 6. Для утримання нормальної температури у всіх класних кімнатах школи поставити ртутні градусники.

VII. Робота над складанням протоколу

► Уважно прочитати пам'ятку «Як оформляти протокол».

Як оформляти протокол

Протокол повинен містити такі реквізити:

1) назву виду документа;

2) порядковий номер протоколу;

3) назва заходу, який протоколюється (нарада, засідання, збори);

4) назва організації, де проводиться захід;

5) дата проведення заходу;

6) місце проведення заходу;

7) кількісний склад учасників;

8) порядок денний;

9) текст протоколу;

10) перелік додатків (якщо вони є) із зазначенням кількості сторінок;

11) підписи керівників зборів (засідання, наради тощо) — голови і секретаря.

► Дотримуючись основних вимог цієї пам'ятки, скласти протоколи

за варіантами відповідно до порядку денного.

Варіант 1

1. Робота редколегій класних стінних газет у II семестрі поточного

навчального року.

2. Затвердження графіка літньої практики.

Варіант 2

1. Проведення у школі конкурсу естрадної пісні.

2. Учнівське самоврядування: стан і перспективи.

VIII. Підсумок уроку

IX. Домашнє завдання

Продовжити розпочату на уроці роботу над складанням протоколів.

Категорія: Розробки уроків з української мови 8 клас | Додав: illyaillya (09.09.2014)
Переглядів: 2374 | Теги: Повторення в кінці року. 8 клас | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar